Van De Moer Instruments

Viscount Ouverture in Essen

Viscount Ouverture geplaatst bij Klant in Essen. Dit orgel is een van de beste realizeringen van de Company Viscount, De Viscount heeft een uitzondelijke versteking met 11 ingebouwde luidsprekers.

De OUVERTURE is een orgel met 3 klavieren, een compleet pedaalklavier en 55 registers, die elk honderden orgel- en orkeststemmen kunnen selecteren. Er is tevens een orkestregister voor elke sectie van het orgel, dat geselecteerd kan worden vanuit de talrijke beschikbare opties.

Het orgel wordt geleverd met 8 orgelstijlen (4 vast en 4 programmeerbaar), waarmee de organist een onbeperkt aantal combinaties kan creëren en opslaan, hetzij in de 128 interne geheugenlocaties of extern via USB. De parameterinstellingen zijn eenvoudig toegankelijk via de grafische display op het frontpaneel. Het “tracker action”-klavier detecteert de aanraking nauwkeurig door de snelheid van het indrukken van de toetsen op te halen. Hierdoor is het mogelijk om het “Tracker Touch”-effect te voelen, oftewel de samenhang tussen de “aanraking” door de organist en de transient attack van elke virtuele pijp.

De Ouverture is ontwikkeld met de prijswinnende en gepatenteerde Physis® fysieke modelleertechniek, die de fysieke fenomenen reproduceert welke betrokken zijn bij de geluidsopwekking van het pijporgel. Hierdoor is het instrument in staat de best klinkende en meest authentieke kerkorgelgeluiden te genereren.

De Ouverture gebruikt een revolutionair, nieuw geluidssysteem, RAR (Real Audio Rendering), dat is ontwikkeld door Viscount. Dit kan meerdere geluidsweerkaatsingen van de muren simuleren, waardoor de organist centraal komt te staan en hij betrokken wordt in een onvergetelijke geluidservaring – zelfs in de woonkamer of studio.

De majestueuze console is geïnspireerd door de ambachtelijke orgelbouw van de Franse bouwer Cavaille-Coll, een van de bekendste bouwers van pijporgels uit de 19e eeuw, wiens legendarische stijl voor elegantie en verfijning staat.

Het instrument is voorzien van vier bruikbare koppelaars in het suboctaaf en het superoctaaf, zodat de organist een ruime keuze heeft aan combinaties van timbres, zoals de Grand Plenum op de 32′ bas en de Concerto di Viole in 16′, 8′ en 4′ op het derde manuaal.

Mobiele versie afsluiten